Carpe Diem

Just nu håller jag på och läser "Lyckan, kärleken och meningen med livet" - skrev ett inlägg om filmen för ett tag sen och nu läser jag boken. Måste åter igen säga att det är en bok/film som berört mig - man får sig en tankeställare helt enkelt. Jag har insett att jag har lätt för att grubbla om framtiden och älta om det som varit, men det är slut med det nu. Det tar bara en massa energi från mig. Så därför är Carpe Diem en av de finaste orden för mig just nu.
Tidningar skriver hela tiden om hur stressen alltid är närvarande i dagens samhälle, men jag har alltid tyckt att det inte rört mig - att jag inte känt mig stressad eller känt oro inför framtiden. Men nu på senare tiden så har jag kommit fram till att jag inte är så opåverkad som jag tror..

Så därför ska jag sluta grubbla, sluta älta och istället leva i nuet. Något som alla borde göra! Varför tynga ner sinnet med sånt som man inte kan påverka? Mitt mål just nu är att gå klart högskolan och få sjuksköterskelegitimation, och det passar mig utmärkt just nu! :)

Så när de negativa tankarna kommer krypande, låt dem passsera utan att någon skada skett..

















Just nu längtar jag till våren!


Kommentarer
timon & pumba

tja jooosse bosse! whats up? hört att du har en snygg syrra, nummer?

2011-02-02 @ 22:32:03
AnnG

<3!

2011-02-02 @ 23:25:11
URL: http://kastasand.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0